FAQ

Veel gestelde vragen en antwoorden.

Levertijd

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bezorging vind plaats op iedere werkdag van maandag t/m vrijdag. Online bestellingen worden direct uit voorraad order gepicked (en maatwerk op verzoek gezaagd), waarna het houtpakket met de vrachtwagen wordt vervoerd en gelost, zo wordt er snel aan huis of op projectlocatie bezorgd.

Ieder houtproduct vermeld specifiek zijn eigen geschatte leverdatum. Wanneer u bij onze houthandel uiterlijk op vrijdag online bestelt, wordt uw order (in de meeste gevallen) de week erop thuis afgeleverd. Wij bezorgen in heel Nederland / Europa (exclusief de Waddeneilanden). Uw bestelling wordt door een ervaren chauffeur gelost met de heftruck. U wordt uiterlijk 1 dag voorafgaand aan levering, vóór 18.00 uur, per email of telefonisch gecontacteerd voor het bespreken van het tijdstip waarop uw bestelling wordt geleverd. Tevens kunt u op dat moment eventuele voorkeuren doorgeven. Indien mogelijk, wordt hier rekening mee gehouden.

Verzendkosten

Zijn er verzendkosten?

De kosten zijn gebaseerd op de ordergrootte. Vul uw winkelwagen met producten voor meer informatie. In andere gevallen vragen wij een kleine vergoeding (afhankelijk van uw order/bestemming).

Transportkosten*
Bestelbedrag Bezorgkosten
>€900 Gratis
€800-€900 €25
€700-€800 €45
€500-€700 €60
€250-€500 €80
<€250 €100

*Standaard prijzen zijn geldig voor leveringen tot 400 cm lang.
Voor langere lengtes wordt mogelijk een toeslag worden berekend.

  • Transport toeslag voor producten tot 500 cm lang: € 25,50.
  • Transport toeslag voor producten tot 600 cm lang: € 30,50.

 

Betaling

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

U kunt in de webwinkel gemakkelijk en veilig online afrekenen nadat u de bestelling heeft geplaatst. Uw bestelling zal sneller worden verwerkt indien u online afrekent. Vanwege de 24 uureconomie gaat het orderproces van zagen en transporteren met de vrachtwagen dag en nacht door in ploegendiensten.
Om effiecient en milieuvriendelijk te 
werken, zagen en transporteren wij uw order in de meeste gevallen rechtstreeks vanaf het adres van de zagerij of leverancier. Op die manier krijgt u uw order snel geleverd en hebben wij volle retourritten en dit is brandstof besparend, met als positief gevolg; minder uitlaatgassen en filevorming.

Afhalen

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Nee, vanwege reorganisatie en verhuizing van ons kantoorpand en voorraadterrein is het tijdelijk niet mogelijk om producten af te halen.
Afhalen van hout kan alleen ná het plaatsen van een online bestelling. Zo weet u zeker dat de houtproducten voorradig zijn en komt u niet voor niets. Niet alle producten kunnen worden afgehaald. Wij hebben verschillende opslaglocaties en deze zijn niet allemaal bereikbaar of toegankelijk zoals haventerreinen en zagerijen. Wanneer de optie ‘Afhalen’ niet wordt getoond in de winkelwagen dan kan het houtproduct alleen thuis bezorgd worden. Het afhalen kan na onze bevestiging aan u per mail of telefonisch.

Montage Handleiding

Hebben jullie montage adviezen voor houtproducten?

Ja, wij hebben veel tips voor u. Algemene tips en specifiekere voor bijvoorbeeld het monteren van een vlonder en schutting. U kunt hier alles lezen: Montage Handleiding.

Retourbeleid

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Dit kan wanneer u dit binnen de wettelijke termijn doet en de retourorder voldoet aan de richtlijnen van de Algemene Voorwaarden. Maatwerk bestellingen kunnen niet geretourneerd of geannuleerd worden.

Algemene Voorwaarden

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden lezen?

U kunt deze hier lezen: Algemene Voorwaarden.

Privacybeleid

Is er een Privacybeleid?

Ja, wij waarderen uw privacy. U kunt deze hier ter inzage lezen: Privacybeleid.

Pin It on Pinterest

Share This
Chat openen
Vragen? Chat met onze Klantenservice